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In that dietary glycemic load and glycemic index have been postulated as contributors to cardiovascular disease, researchers at Italy's National Cancer Institute investigated dietary patterns of 15,171 men and 32,578 women, who were followed for nearly eight years.  The researchers found that those women who consumed the most carbohydrates were at a two-fold greater incidence heart disease, as compared to those who consumed the least carbs.  Further detailed analysis showed that the risk was specifically associated with higher intake of high-glycemic foods, that is – simple carbohydrates.  The team concludes that: “High dietary [glycemic load] and carbohydrate intake from high-[glyemic index] foods increase the overall risk of [coronary heart disease] in women.”

 

Link: http://www.worldhealth.net/news/carbs-raise-heart-disease-risk/

 

Evite ingerir grandes quantidades de alimentos com alto valor glicémico ( pão, doces, batata, alimentos com farinha branca refinada...).

publicado por Drª Catarina Cunha às 10:25

In that skeletal muscle damage can result from unaccustomed or excessive exercise, muscle dysfunction has been observed to occur as a result of an increased level of reactive oxygen species (free radicals). Roger D. Hurst, from the New Zealand Institute for Plant and Food Research Limited (New Zealand), and colleagues exposed developing skeletal muscle fibers (myotubes) to various concentrations of fruit extracts, along with two compounds that induce cellular stress. The team found blueberry extract to protect the muscle fibers in a dose-dependent fashion.   Containing malvidin galactoside and malvidin glucoside, the team suggests these two antioxidant compounds  “may be beneficial in alleviating muscle damage caused by oxidative stress.”

 

Os mirtilos funcionam como potenciais neutralizadores (antioxidantes)dos radicais livres que se originam após exercicio excessivo.

São umas bagas óptimas, pois possuem excelentes antioxidantes, são altos em fibra ( o que ajuda a saciar) e são baixos em calorias.

publicado por Drª Catarina Cunha às 10:18

 

Prebiotics are food ingredients that beneficially impact metabolism in the intestinal tract, and some studies have suggested these compounds help to manage metabolic diseases in overweight/obese individuals.  Giuseppina Mandalari, from the Institute of Food Research (United Kingdom), and colleagues the effects of natural and blanched almond skins.  The researchers found that ingestion of almond skins promoted the numbers of good bacteria, specifically Clostridium coccoides and Eubacterium rectale, in the gut.  Explaining that almond skins contain a high amount of dietary fiber, high in plant cell wall polysaccharides that provide the body with energy through fermentation and absorption of short chain fatty acids, the team  concludes that: “Dietary fibre from almond skins altered the composition of gut bacteria and almond skins resulting from industrial blanching could be used as potential prebiotics.”

Link: http://www.worldhealth.net/news/almond-skins-promote-gut-health/

 

Ingira uma mão de amêndoas com pele como snack para proporcionar ao seu corpo uma maior saúde intestinal!

E não se esqueça de ingerir pelo menos 1,5 L de água por dia.

publicado por Drª Catarina Cunha às 10:10
08
Abr
10

NÃO FALTE DIA 26 DE ABRIL DE 2010, A PARTIR DAS 14 H, PARA FAZER UMA AVALIAÇÃO NUTRICIONAL  AO SEU CORPO. INSCREVA-SE JÁ  E TRAGA A SUA AMIGA(O), MÃE,IRMÃ(O), NAMORADA(O) , O QUE QUISER! ESPERO POR SI DIA 26!NÃO HESITE!

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Da sua Saúde tratamos o ano todo!

 

Conheça a sua composição Corporal:

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Nutricionista Catarina Cunha

publicado por Drª Catarina Cunha às 11:17
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